Published Nov 9, 2021



PLUMX
Google Scholar
 
Search GoogleScholar


Miquel De Moragas

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Abstract

Based on a balance in the dimension of theoretical debates, changes in the communication ecosystem, trends in research and academic production in Communication studies, characteristics of the debate in this field are identified and a proposal is made agenda for the future. The work confirms the need for networking and strategic areas such as policies and interdisciplinarity as characteristic of coming from the field of communication research.

Keywords

paradigmas comunicacionales, formación en comunicación, agendas de investigaciónCommunication paradigms, communication training, research agendasParadigmas de comunicação, treinamento de comunicação, agendas de pesquisa

References
Bertrán, LR. et al. (2005), "Comunicación internacional y políticas de comunicación. XXV Aniversario del Informe MacBride", en Quaderns del CAC [en línea], núm. monográfico, disponible en: http://www.portalcomunicacion.com, recuperado: abril de 2005.

Castells, M. (2001), La galaxia internet, Barcelona, Plaza y Janés.

Hurme, P. etal. (2005), Division to Cooperation. The Finnish University Network for Communication Sciences en Nordicom Review, núm. 1.05, pp. 141-143.

T aççwell, H.D. (1993), «Estructura y funciones de la comunicación en la sociedad en Moragas, M. de, Sociología de Itz comunicación de masas II, Estructura, funciones y efectos, Barcelona, Gustavo Gili

Lerner, D. (1958), The PassingofTraditionalSociety. Modernizing the Middle East, New York, Free Press.

Martín-Barbero, J. (1987), De los medios a las mediaciones, Barcelona, Gustavo Gili.

Moles, A. (1971), Sociodynamique de la culture, París, Mouton.

Moragas, M. de (1990), Teorías de la comunicación, Barcelona, Gustavo Gili.

—(2003), "Cambios en el paradigma de la comunicación", en Gran enciclopedia Larousse [suplemento], Barcelona, Planeta.

— (2005), Actas de la reunión científica de la SociedadEspañola de Periodística (SEP), Santiago de Compostela, mayo de 2005.

Rodrigo, M. (1989), Los modelos de la comunicación, Barcelona, Gustavo Gili.

— (1995), Los modelos de la comunicación, Barcelona, Tecnos.

Schramm, W. (1964). Mass Media and National Development, The role qflnformation in Developing Countries, Urbana, University of Illinois Press.

Shannon, CE. (1948), 'CA Mathematical Theory ofCommunication", en Bell System TechnicalJournal, vol. 27.

Willett, G. (1992), La communication modélisée, Otawa, Editions du Renouveau Pédagogique.
How to Cite
De Moragas, M. (2021). Changes in communication, changes in communication studies. Signo Y Pensamiento, 24(47), 9–20. Retrieved from https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/signoypensamiento/article/view/3674 (Original work published September 15, 2005)
Section
Agendas