Published Mar 16, 2021



PLUMX
Google Scholar
 
Search GoogleScholar


Verónica Fajardo

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Abstract
Globalization is a current phenomenon that has brought about an infinite number of changes in all spheres; companies and corporations are not an exception to the rule. Day by day, mergers and acquisitions have led organizations to experience the advantages and difficulties of multiculturality. In one of the elective courses of the specialization program called “Multicultural Communication”, the various aspects of multiculturality within organizations are identified and analyzed in order to conduct a deep reflection leading to conclusions and specific recommendations from the point of view of communications.
Keywords

Comunicação, multiculturalismo, globalização, internacionalização, capital culturalComunicación, Multiculturalidad, Globalización, internacionalización, capital culturalcommunication, multiculturality, globalization, internationalization, cultural capital

References
Formanchuk, A. (2006, febrero-marzo), “Comunicación interna y externa e imagen corporativa. Nuevos paradigmas para una economía global”, en Razón y Palabra [en línea], disponible en: http://www.cem.itesm.mx/dacs/publicaciones/logos/anteriores/n49/aformanchuk.html.

Grande, I. (2004), Marketing croscultural, Madrid, ESIC.

Herrera Mora, C. (2005), “La valoración del capital cultural, comparativo entre Colombia y Venezuela”, en Observatorio de la Economía Latinoamericana [en línea], núm. 43, disponible en: http://www.eumed.net/cursecon/ecolat/ve/2005/chm-ccv.htm#3.

Hofstede, G. (1999), Culturas y organizaciones. El software mental, Madrid, Alianza.

Maurech-Siman, A. (s. f.), La representación en geopolítica [en línea], disponible en: http://www.reddircom.org/textos/representaciongeopolitica.pdf.

Rapaille, C. (2006), El código cultural, Bogotá, Norma.

Ritter, M. (s. f.), La globalización, el estado de su discusión y su efecto sobre la complejidad de las comunicaciones de las corporaciones multinacionales [en línea], disponible en: http://www.goldin-ritter.com.ar/es/documentos/La_globalizacin_y_la_complejidad_de_las_comunicaciones.pdf.

— (2004-2005), “El rol de la comunicación interna en situaciones de crisis y de cambio cultural”, en .doc. Revista Iberoamericana para la Innovación de las Comunicaciones, núm. 3.
How to Cite
Fajardo, V. (2021). Multiculturality: is it an Advantage or an Obstacle to Organizations?. Signo Y Pensamiento, 26(51), 108–117. Retrieved from https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/signoypensamiento/article/view/4597 (Original work published September 17, 2007)
Section
Reports