Abstract
This article proposes a characterization of Borges, a writer on the edge. On one hand, in relation to Sarlo’s previous works regarding Borges’s work; and, on the other, given the circumstances that gave rise to the book, which determined a specific problem around the type of readers to whom the text sought to challenge.
Barcia, Pedro L. “Síntesis e interpretaciones”. La Nación. Cultura, 9 jul. 1995, p. 3.
Borges, Jorge Luis. “Historia universal de la infamia”. Obras completas 1923-1972. Emecé Editores, 1974.
Borges, Jorge Luis. “El otro duelo”. Los libros, año 2, n.º 10, 1970, pp. 18-19.
Borges, Jorge Luis, Julio Cortázar et al. El cuento argentino contemporáneo, selección y notas de Beatriz Sarlo, colección
Biblioteca Total, vol. 7, CEAL, 1976.
Gociol, Judith et al. Más libros para más. Colecciones del Centro Editor de América Latina. Ediciones Biblioteca
Nacional, 2007.
Sarlo, Beatriz. “Borges en Sur: un episodio del formalismo criollo”. Punto de vista, n.º 16, nov. 1982, pp. 3-6.
Sarlo, Beatriz. Borges, un escritor en las orillas. Ariel, 1995.
Sarlo, Beatriz. La pasión y la excepción. Siglo XXI Editores, 2003.
Sarlo, Beatriz. “Respuestas, invenciones y desplazamientos”. Buenos Aires 1920 y 1930. Una modernidad periférica.
Ediciones Nueva Visión, 1988.
Sarlo, Beatriz. “Vanguardia y criollismo: la aventura de Martín Fierro”. Revista de Crítica Literaria Latinoamericana,
vol. VII, n.º 15, 1982, pp. 39-69. También en Altamirano, Carlos y Beatriz Sarlo. Ensayos argentinos. CEAL, 1983.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Aníbal Jarkowski