Published Jun 10, 2020



PLUMX
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar


Anna María Fernández Poncela https://orcid.org/0000-0003-3080-212X

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Abstract

This paper is a study on the heritage, not seen from governmental or specialized academic views, but as an approach from the social voices and views of the citizens. To do so, this work focuses in three towns taken as a study case each. A survey on the topic is applied to the citizens therein and then analyzed. The positive valuation of one’s town and heritage is one of the results from this research.

Keywords

patrimonio, sociedad, opinión, valoraciónheritage, society, opinion, valuation

References
Augé, M. (1998). El viaje imposible. El turismo y sus imágenes. Barcelona: Gedisa.
Balandier, G. (1984). El poder de las escenas. Barcelona: Paidós.
Baudrillard, J. (2005). Cultura y simulacro. Barcelona: Kairós.
Bauman, Z. (2007). Vida de consumo. Madrid: FCE.
Bonfil Batalla, G. (1991). México profundo. Una civilización negada. Ciudad de México: Grijalbo.
Bonfil Batalla, G. (2001). Pensar nuestra cultura. Ciudad de México: Alianza Editorial.
Bordas, E. (2003). Hacia el turismo de la sociedad de ensueño: nuevas necesidades de mercado. Conferencia celebrada en el acto de inauguración de los Estudios de Economía y Empresa de la UOC, Barcelona, España.
Carbó, N. (2013). Una docena de nociones para la promoción emocional de destinos turísticos aprendidos en Calpemoción. Recuperado de http://unadocenade.com/una-docena-de-nociones-para-la-promocion-emocional-de-destinos-turisticos-aprendidas-en-calpemocion/
Corrales Zumbado, C. (1991). El estudio de los campos semánticos. Revista de Filología, 10, 79-93.
García Canclini, N. (1999). Culturas Híbridas. Estrategias para entrar y salir de la modernidad. Ciudad de México: Grijalbo.
Jensen, R. (1999). The Dream Society: How the Coming Shift from Information to Imagination Will Transform Your Business. Nueva York: McGraw-Hill.
Lipovetsky, G. (2008). La felicidad paradójica. Barcelona: Anagrama.
Morate Martín, G. (2007). Conocimiento y percepción del patrimonio histórico en la sociedad española. E-rph, Revisa Electrónica de Patrimonio Histórico, 1, 1-10.
Nivón Bolán, E. (2010). Del patrimonio como producto. La interpretación del patrimonio como espacio de intervención cultural. En E. Nivón, y A. Rosas (coords.), Gestionar el patrimonio en tiempos de la globalización (pp. 15-35). Ciudad de México: UAM.
Pine, B. J., y Gilmore, J. H. (1999). The Experience Economy. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Prats, Ll. (1997). Antropología y patrimonio. Barcelona: Ariel.
Prats, Ll. (2003). Patrimonio + turismo = ¿desarrollo? Pasos, Revista de turismo y patrimonio cultural, 2, 127-136.
Richards, G. (2003). Turismo creativo ¿Una nueva dirección estratégica? En E. Ortega (ed.), Investigación y estrategias turísticas (pp. 107-122). Madrid: Thomson.
Santana, A. (1997). Antropología y turismo. ¿Nuevas hordas, viejas culturas? Barcelona: Ariel.
Santana, A. (2003). Turismo cultural, culturas turísticas. Horizontes Antropológicos, 20, 31-57.
Unesco. (2002). Año de las Naciones Unidas del Patrimonio Mundial. Centro de información México, Cuba y República Dominicana. Recuperado de www.cinu.org.mx
How to Cite
Fernández Poncela, A. M. (2020). Heritage from the Social Perceptions, Emotions, Outlooks and Discourses. Apuntes: Revista De Estudios Sobre Patrimonio Cultural, 32(2). https://doi.org/10.11144/Javeriana.apc32-2.ppem
Section
Artículos