Published Apr 15, 2010



PLUMX
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar


Julio Eduardo Benavides Campos

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Abstract

Higher education in Latin America is going through on-going times of change. Such changes seek to enhance the individual’s capacity to learn, and this is why education needs to be comprehensive while having an impact on pedagogic models. This paper attempts to conceptually analyze one of the main dimensions of comprehensive education, based on the experience in the Social Communication program offered by the School of Communication and Audiovisual Arts at Universidad Autónoma de Bucaramanga.

Keywords

Higher education, Comprehensive education, Competences and skills, Knowing and doing.Educación superior, Formación integral, Competencias, Saber y hacer.Educação superior, Formação integral, Competências, Conhecer e fazer.

References
Camacho, D. et al. (1982), América Latina: ideología y cultura, Costa Rica, Ediciones FLACSO.

Coraggio, J. L. y Torres, R. M. (1998), La educación según el Banco Mundial. Un análisis de sus propuestas y métodos, Buenos Aires-Madrid, Miño y Dávila Editores.

La República (2009, 15 de mayo), “Universidad de Zaragoza: 87,77% de los estudiantes a favor de paralizar Bolonia” en línea, disponible en http://www.larepublica.es/imprimir. php3?id_article=15562, recuperado: 30 de octubre de 2009.

Proyecto Tuning (2007), “Informe final América Latina 2004-2007”, en Beneitone, P. et al. (eds.), Reflexiones y perspectivas de la educación superior en América Latina, Bilbao, Universidad de Deusto, Universidad de Groningen.

Real Academia Española (1992), Diccionario de la Lengua Española, 22.a ed., Madrid, Espasa.

Rojas, C (2001), Civilización y violencia: la búsqueda de la identidad en el siglo xix en Colombia, Bogotá, Norma.

Silverstone, R. (1996), Televisión y vida cotidiana, Buenos Aires, Amorrortu.

Universidad Autónoma de Bucaramanga (1999), “Proyecto educativo institucional” [Colección Documentos Institucionales], Bucaramanga, Universidad Autónoma de Bucaramanga (UNAB).
How to Cite
Benavides Campos, J. E. (2010). Knowing and Doing. Approaches to the Education of Communication’s Managers. Signo Y Pensamiento, 29(56), 184–193. https://doi.org/10.11144/Javeriana.syp29-56.shfa
Section
Agendas