Abstract
El término "postmodernismo" fue acuñado por primera vez en los años treinta para describir reacciones menores ante'el modernismo en las artes. Su uso se extendió en los años cincuenta y sesenta con el fin de abarcar fenómenos cada vez más amplios en las artes, especialmente en ciertos tipos de eclecticismo en el campo de la arquitectura. Llegó a convertirse en un -término aglutinador de las corrientes artísticas que pretendían derribar los límites existentes entre el arte y la vida cotidiana, entre las culturas superiores y las inferiores o populares; esto introdujo una cierta promiscuidad de estilos y de códigos" en la que se mezclan la parodia, la imitación, la ironía, y el juego; y se insiste en la ausencia de profundidad y en la relevancia paradójica de la superficialidad.
This journal is registered under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License. Thus, this work may be reproduced, distributed, and publicly shared in digital format, as long as the names of the authors and Pontificia Universidad Javeriana are acknowledged. Others are allowed to quote, adapt, transform, auto-archive, republish, and create based on this material, for any purpose (even commercial ones), provided the authorship is duly acknowledged, a link to the original work is provided, and it is specified if changes have been made. Pontificia Universidad Javeriana does not hold the rights of published works and the authors are solely responsible for the contents of their works; they keep the moral, intellectual, privacy, and publicity rights.
Approving the intervention of the work (review, copy-editing, translation, layout) and the following outreach, are granted through an use license and not through an assignment of rights. This means the journal and Pontificia Universidad Javeriana cannot be held responsible for any ethical malpractice by the authors. As a consequence of the protection granted by the use license, the journal is not required to publish recantations or modify information already published, unless the errata stems from the editorial management process. Publishing contents in this journal does not generate royalties for contributors.