Se nada. Del Caribe a los Andes con la pintura de Bibiana Vélez
PDF (Spanish)

How to Cite

Se nada. Del Caribe a los Andes con la pintura de Bibiana Vélez. (2014). Cuadernos De Literatura, 4(7-8), 167-196. https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cualit/article/view/7710
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar

Abstract

La/el redentor/a de tarántulas anudadas en la espalda, ¿ha nacido? Órbita ocular el arco más lejano y toda la sal en una lágrima, ¿nace la mar? ¿Es eso nacer? Loque se dice "ataque" hablando de orquestas, entrada de uno o varios ejecutantes al comienzo de una obra, movimiento o frase, no sería correcto suponerlo ni del oleaje ni de la risa, mucho menos del llanto. "Transitorio de ataque", si acaso, zona de diferendo de la traza del cuerpo del sonido atravesada por el compositor de Prefijos(LÉVINAS, 161), pues ¿en qué momento brota el llanto si el "desatar", "diluir" o"desleír", lbsen, de lágrimas y canto' (ADoRNO, 122) *, lo que desatan, diluyen y deslíen es el momento mismo, no para "cerrar los labios", como cree el traductor de Filosofía de la nueva música (trad. 8ixio, 104), sino para "abrirlos", "offnen die Lippen"(ADoRNO, 122)? ¿Hay ahí momento alguno? ¿Hay ahí aunque persista en él y porél, en el espectro de ese momento y de esa oquedad, una irreductible resistencia a la hibridación, a la mezcla de "ahora" y "entonces"?
PDF (Spanish)

Cuadernos de Literatura is registered under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License. Thus, this work may be reproduced, distributed, and publicly shared in digital format, as long as the names of the authors and Pontificia Universidad Javeriana are acknowledged. Others are allowed to quote, adapt, transform, auto-archive, republish, and create based on this material, for any purpose (even commercial ones), provided the authorship is duly acknowledged, a link to the original work is provided, and it is specified if changes have been made. Pontificia Universidad Javeriana does not hold the rights of published works and the authors are solely responsible for the contents of their works; they keep the moral, intellectual, privacy, and publicity rights.

Approving the intervention of the work (review, copy-editing, translation, layout) and the following outreach, are granted through an use license and not through an assignment of rights. This means the journal and Pontificia Universidad Javeriana cannot be held responsible for any ethical malpractice by the authors. As a consequence of the protection granted by the use license, the journal is not required to publish recantations or modify information already published, unless the errata stems from the editorial management process. Publishing contents in this journal does not generate royalties for contributors.