Abstract
Globalization is a current phenomenon that has brought about an infinite number of changes in all spheres; companies and corporations are not an exception to the rule. Day by day, mergers and acquisitions have led organizations to experience the advantages and difficulties of multiculturality. In one of the elective courses of the specialization program called “Multicultural Communication”, the various aspects of multiculturality within organizations are identified and analyzed in order to conduct a deep reflection leading to conclusions and specific recommendations from the point of view of communications.Formanchuk, A. (2006, febrero-marzo), “Comunicación interna y externa e imagen corporativa. Nuevos paradigmas para una economía global”, en Razón y Palabra [en línea], disponible en: http://www.cem.itesm.mx/dacs/publicaciones/logos/anteriores/n49/aformanchuk.html.
Grande, I. (2004), Marketing croscultural, Madrid, ESIC.
Herrera Mora, C. (2005), “La valoración del capital cultural, comparativo entre Colombia y Venezuela”, en Observatorio de la Economía Latinoamericana [en línea], núm. 43, disponible en: http://www.eumed.net/cursecon/ecolat/ve/2005/chm-ccv.htm#3.
Hofstede, G. (1999), Culturas y organizaciones. El software mental, Madrid, Alianza.
Maurech-Siman, A. (s. f.), La representación en geopolítica [en línea], disponible en: http://www.reddircom.org/textos/representaciongeopolitica.pdf.
Rapaille, C. (2006), El código cultural, Bogotá, Norma.
Ritter, M. (s. f.), La globalización, el estado de su discusión y su efecto sobre la complejidad de las comunicaciones de las corporaciones multinacionales [en línea], disponible en: http://www.goldin-ritter.com.ar/es/documentos/La_globalizacin_y_la_complejidad_de_las_comunicaciones.pdf.
— (2004-2005), “El rol de la comunicación interna en situaciones de crisis y de cambio cultural”, en .doc. Revista Iberoamericana para la Innovación de las Comunicaciones, núm. 3.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Verónica Fajardo