Published Sep 15, 2010



PLUMX
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar


Nora Moscoloni

Sebastián Castro Rojas

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Abstract

This article discusses the ways in which technological devices and computer screens are consumed and appropriated by young newcomers to Universidad Nacional de Rosario (unr), in Argentina. We acknowledge that the young are who most use and consume the new digital media and technological devices such as the different display screens (cell phones, TVs, and PCs) and who, furthermore, access them both naturally and selectively in order to consume other digital products available through these same screens. Herein, we present the first results of a survey carried out among UNRs newcomers to the Faculty of Political Sciences and International Relations in 2008.

Keywords

Consumption, Practices, Devices, Display screens, IT.Consumo, Práticas, Dispositivos, Telas, TIC.Consumo, Prácticas, Dispositivos, Pantallas, TIC.

References
Bécue, M.; Lebart, L., y Rajadell, N. (ed.) (1992), Jornades Internacionals d’Anàlisi de Dades Textuals (jadt), Barcelona, ELS.

Benzécri J. P. et al. (1976), L'Analyse des données, T.1 La Taxonomie T. 2 L'Analyse des correspon- dances, París, Dunod.

Carrier et al. (2006), “Los adolescentes y el celular” [en línea], disponible en: http://www.car- rieryasoc.com/images/documentos/Los%20 adolescentes%20y%20el%20celular%20-%20 Marzo%202006.pdf, recuperado: 14 de mayo de 2009.

Carlón, M. y Scolari, C. (eds.) (2009), El fin de los medios masivos, Buenos Aires, La Crujía Ediciones.

Proyecto de Investigación pid (2010), “Interfaces en pantallas. Una experiencia de investigación” (2010), Medios y Enteros [en línea], núm. 3, disponible en: http://www.mediosyenteros. org.ar/, recuperado 12 de abril de 2010

Lebart, L. et al. (1993), spad.T Integré® version 1.5 Système Portable pour l’Analyse des Donnés Textuelles, París, cisia.

Lebart, L. et al. (2000), Système spad, Versión 4.51, París, ®cisia-ceresta.

Lebart, L.; Morineau, A., y Piron, M. (1995), Statistique exploratoire multidimensionnelle, París, Dunod.

Lebart, L. y Salem, A. (1994), Statistique textuelle, Dunod, París.

Moscoloni, N. (2005), Las nubes de datos. Métodos para analizar la complejidad, Rosario, Editorial Universidad Nacional del Rosario.

Moscoloni, N. et al. (1995), “Análisis textual de opiniones de estudiantes de la unr”, en Bolasco, S.; Lebart, L., y Salem, A. (eds.), III Giornate Internazionali di Analisi Statistica dei Dati Testuali, vol. II, CNR.

Moscoloni, N. y Satriano, C. (2000), “Importancia del análisis textual como herramienta para el análisis del discurso. Cinta de Moebio”, Electronic Journal for Social Sciences Epistemology [en línea], Facultad de Ciencias Sociales,

Universidad de Chile, núm. 9, disponible en: http//www.moebio.uchile.cl/09/frames08. htm, recuperado: 12 de abril de 2010.

Mourduchowicz, R. (2003), El capital cultural de los jóvenes, Buenos Aires, Fondo de Cultura Económica.

— (2008), Los jóvenes y las pantallas, Buenos Aires, Gedisa.
How to Cite
Moscoloni, N., & Castro Rojas, S. (2010). Consumption of Technological Devices: The Use of Display Screens by New Students at Universidad Nacional de Rosario (UNR), Argentina. Signo Y Pensamiento, 29(57), 430–445. https://doi.org/10.11144/Javeriana.syp29-57.cdte
Section
Reports