Published Apr 15, 2010



PLUMX
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar


Carlos Eduardo Vasco Uribe

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Abstract

It seemed to us that the fanfares that announced the new millennium and the fireworks that greeted the twenty-first century were barely shutting down, when we were surprised by the awareness that a decade has gone by. Now we are surprised by the awareness that, beyond the very rich and varied everyday events, in the American university -which we always look at- and in the Colombian university -which the rest of society does not look at- it seems that in all that decade nothing new happened. And what about next decade?

Keywords

University education, 21st century.Educación universitaria, Siglo XXI.Educação universitária, Século XXI.

References
Departamento Nacional de Planeación (DNP), (2005), Visión Colombia ii Centenario, 2019, Bogotá, Presidencia de la República-Planeta- DNP, disponible en: http://www.dnp.gov.co/ PortalWeb/Default.aspx.

Feixa, C. (1998), De jóvenes, bandas y tribus, Barcelona, Ariel.

Flórez Enciso, L. F. (2005), “El problema de la deserción escolar”, en Economía Colombiana, núm. 311, p. 4.

Gómez Campo, V. M.; Díaz Ríos, C. M. y Celis Giraldo, J. E. (2009), El puente está quebrado, Bogotá, Universidad Nacional de Colombia.

Harré, R. y van Langenhove, L. (1998), Positioning Theory, Oxford, Blackwell.

Hernández, M.; Ortiz, S. y Vasco, C. E. (Edits.), (1995), Colombia, al filo de la oportunidad, tomo 1, Bogotá, Presidencia de la República- Consejería Presidencial para el Desarrollo Institucional-Colciencias. [Otras ediciones: Cooperativa Editorial Magisterio, 1995, y Tercer Mundo, 1996]

Honneth, A. (1997), La lucha por el reconocimiento, por una gramática moral de los conflictos socia- les, Barcelona, Crítica.

— (2006), ¿Redistribución o reconocimiento?, Madrid, Morata.

Maffesoli, M. (1988), Le temps des tribus, Paris, Le Livre de Poche.

Peña Borrero, M. (consultora), (2006), Educación, Visión 2019, Bogotá, República de Colombia- Ministerio de Educación Nacional, disponible en: http://www.uis.edu.co/portal/doc_inte- res/documentos/VISION2019_EDUCA- CION.pdf.

Schiffrin, D.; Tannen, D. y Hamilton, H. E. (edits.), (2003), The Handbook of Discourse Analysis, Oxford, Blackwell.

Sloterdijk, P. (2008), Normas para el parque humano, 2a ed., Madrid, Siruela.

Vasco Uribe, C. E. (1995), “La teoría general de procesos y sistemas”, en Misión Ciencia, Educación y Desarrollo, Educación para el desarrollo, tomo 2, Bogotá, Presidencia de la República-Consejería Presidencial para el Desarrollo Institucional-Colciencias, pp. 377-652.

— (edit.), (2003), Posmodernidad, ciencias y edu- cación, Bogotá, Centro Editorial Javeriano (ceja).

—; Vasco Montoya, E. y Ospina Serna, H. F. (edits.), (2009), Ética, política y ciudadanía, Bogotá, Siglo del Hombre-Universidad de Manizales-Cinde.
How to Cite
Vasco Uribe, C. E. (2010). Three theses on university education in the second decade of the 21st century. Signo Y Pensamiento, 29(56), 20–39. https://doi.org/10.11144/Javeriana.syp29-56.ttse
Section
Editorial