ALGUNOS ASPECTOS METODOLÓGICOS DE APLICACIÓN DEL JUEGO CIENTÍFICO PARA POPULARIZACIÓN DE LAS CIENCIAS NATURALES EN LOS COLEGIOS
PDF

Keywords

Juego científico
jóvenes científicos
motivación
actividades extraclase

How to Cite

ALGUNOS ASPECTOS METODOLÓGICOS DE APLICACIÓN DEL JUEGO CIENTÍFICO PARA POPULARIZACIÓN DE LAS CIENCIAS NATURALES EN LOS COLEGIOS. (2005). Universitas Scientiarum, 10, 55-68. https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/scientarium/article/view/5017
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar

Abstract

En este trabajo se muestran algunos de los resultados de la organización del juego científico “Científicos jóvenes” a nivel de colegio. Este juego se llevó a cabo en tres escuelas secundarias en Bogotá (Colombia), con aproximadamente doscientos estudiantes de 9o grado. Los diferentes equipos de estudiantes han competido contestando las preguntas y haciendo las tareas especiales que requiere este juego. Esta actividad extraclase mostró resultados positivos a nivel creciente de los intereses del estudiante y permitió levantar la motivación, estimular las capacidades y el desarrollo de las habilidades de alto nivel, en los estudiantes.
PDF

Univ. Sci. is registered under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License. Thus, this work may be reproduced, distributed, and publicly shared in digital format, as long as the names of the authors and Pontificia Universidad Javeriana are acknowledged. Others are allowed to quote, adapt, transform, auto-archive, republish, and create based on this material, for any purpose (even commercial ones), provided the authorship is duly acknowledged, a link to the original work is provided, and it is specified if changes have been made. Pontificia Universidad Javeriana does not hold the rights of published works and the authors are solely responsible for the contents of their works; they keep the moral, intellectual, privacy, and publicity rights. Approving the intervention of the work (review, copy-editing, translation, layout) and the following outreach, are granted through an use license and not through an assignment of rights. This means the journal and Pontificia Universidad Javeriana cannot be held responsible for any ethical malpractice by the authors. As a consequence of the protection granted by the use license, the journal is not required to publish recantations or modify information already published, unless the errata stems from the editorial management process. Publishing contents in this journal does not generate royalties for contributors.