Tecnologías en la Educación Musical a Distancia en Contextos Universitarios Brasileños
PDF (Spanish)

Supplementary Files

(Autor) Tecnologías en la Educación Musical a Distancia en Contextos Universitarios Brasileños (Spanish)

Keywords

Educación Musical a Distancia
Tecnología y Educación Musical
Trabajo Docente
Objetos de Aprendizaje
Entornos Virtuales de Aprendizaje

How to Cite

Tecnologías en la Educación Musical a Distancia en Contextos Universitarios Brasileños. (2015). Cuadernos De Música, Artes Visuales Y Artes Escénicas, 11(1). https://doi.org/10.11144/Javeriana.mavae11-1.temd
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar

Abstract

Este artículo se centra en las tecnologías usadas en las prácticas de educación musical en contextos de universidades en Brasil. Este documento es producto del recorte de una investigación de posgrado que se enfocó en las percepciones de ocho maestros de licenciatura en música sobre los recursos, sus elecciones, y los usos de los Objetos de Aprendizaje y de los Entornos Virtuales de Aprendizaje en cursos en línea. A través de un estudio cualitativo, que tuvo como base los pensamientos de Tardif y Lessard (2008) sobre el trabajo docente, pude verificar las maneras con las que los docentes caracterizan el OA, ya sea en sus dimensiones tecnológicas y de implementación o la educativa y pedagógica. Igualmente, sobre el EVA, pude examinar los puntos que toman como referencia cuando los participantes lo detallan, desde la articulación tecnológica o desde la interacción entre los actores. 

PDF (Spanish)

This journal is registered under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License. Thus, this work may be reproduced, distributed, and publicly shared in digital format, as long as the names of the authors and Pontificia Universidad Javeriana are acknowledged. Others are allowed to quote, adapt, transform, auto-archive, republish, and create based on this material, for any purpose, provided the authorship is duly acknowledged, a link to the original work is provided, and it is specified if changes have been made. Pontificia Universidad Javeriana does not hold the rights of published works and the authors are solely responsible for the contents of their works; they keep the moral, intellectual, privacy, and publicity rights.

Approving the intervention of the work (review, copy-editing, translation, layout) and the following outreach, are granted through an use license and not through an assignment of rights. This means the journal and Pontificia Universidad Javeriana cannot be held responsible for any ethical malpractice by the authors. As a consequence of the protection granted by the use license, the journal is able to publish retractions or to correct information already published. Publishing contents in this journal does not generate royalties for contributors.