Evaluación de programas educativos para jóvenes, como herramientas de prevención de VIH/SIDA
PDF (Spanish)

How to Cite

Evaluación de programas educativos para jóvenes, como herramientas de prevención de VIH/SIDA. (2009). Gerencia Y Políticas De Salud, 8(16). https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/gerepolsal/article/view/1894
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar

Abstract

El gran número de adultos jóvenes (entre 15 – 24 años de edad) que viven con la infección

VIH, adquirida debido a prácticas sexuales no protegidas, resalta en Latinoamérica. Muchos

de estos adultos jóvenes son vulnerables a la infección VIH/SIDA por su conducta sexual, el

consumo de substancias ilegales, la falta de acceso a información sobre el VIH y los servicios

de salud y también debido a razones sociales y económicas. Los programas de educación en

el campo de la salud sexual y reproductiva (considerados exitosos) ayudan a retardar el inicio

de la actividad sexual y protegen a los adultos jóvenes sexualmente activos del VIH y de otras

enfermedades de transmisión sexual, así como también previenen embarazos no deseados.

Los programas de educación mejoran factores contextuales que pueden detener la epidemia

aumentando el acceso a educación de calidad, transformando el entorno de desigualdad, valorando

la diversidad y promocionando principios como la igualdad, la democracia y el respeto

de los derechos humanos.

PDF (Spanish)

Copyright notice

The Journal Management and Health Policies is registered under the Creative Commons Recognition 4.0 International license. Therefore, this work can be reproduced, distributed and publicly communicated in digital format, provided that the name of the authors and the Pontificia Universidad Javeriana are recognized. It is allowed to quote, adapt, transform, autoarchive, republish and create from the material, for any purpose (including commercial), provided that authorship is properly acknowledged, a link to the original work is provided and if changes have been mad. The Pontificia Universidad Javeriana does not retain the rights over published works and the contents are the exclusive responsibility of the authors, who preserve their moral, intellectual, privacy and publicity rights.

The endorsement of the intervention of the work (revision, style correction, translation, layout) and its subsequent disclosure is granted through a license to use and not through a transfer of rights, which means that the journal and the Pontificia Universidad Javeriana disclaims any liability that may arise from ethical misconduct on the part of the authors. As a result of the protection provided by the license for use, the journal is not obliged to publish retractions or modify the information already published, unless the erratum arises from the process of editorial management. The publication of contents in this magazine does not represent royalties for taxpayers.