Abstract
Por medio de una revisión de literatura de la educación virtual en odontología y otras áreas de la salud, se plantea una posible solución a los problemas detectados por los estudiantes y por los académicos de la educación en las facultades de odontología. Se muestran los factores que se pueden considerar al implementar este tipo de tecnología en el ambiente de las universidades, tanto en programas de pregrado como en los de posgrado. Se incluye la preferencia por la virtualidad combinada o semipresencial o b-learning; asimismo, se discute el papel de los miembros de la facultad, la actitud de los estudiantes y se muestran modelos virtuales de apoyo para incrementar dicho proceso educativo. Como conclusión, se enumeran algunos puntos que deben tenerse en cuenta para utilizar la educación virtual y los entornos virtuales de aprendizaje en odontología.
This journal is registered under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License. Thus, this work may be reproduced, distributed, and publicly shared in digital format, as long as the names of the authors and Pontificia Universidad Javeriana are acknowledged. Others are allowed to quote, adapt, transform, auto-archive, republish, and create based on this material, for any purpose (even commercial ones), provided the authorship is duly acknowledged, a link to the original work is provided, and it is specified if changes have been made. Pontificia Universidad Javeriana does not hold the rights of published works and the authors are solely responsible for the contents of their works; they keep the moral, intellectual, privacy, and publicity rights.
Approving the intervention of the work (review, copy-editing, translation, layout) and the following outreach, are granted through an use license and not through an assignment of rights. This means the journal and Pontificia Universidad Javeriana cannot be held responsible for any ethical malpractice by the authors. As a consequence of the protection granted by the use license, the journal is not required to publish recantations or modify information already published, unless the errata stems from the editorial management process. Publishing contents in this journal does not generate royalties for contributors.