Communicating techno and retro: experimental activism and aesthetics

Versions

PDF (Spanish)

Keywords

Expression
technology
narrative
aesthetics
sensibilities
TV
videos

How to Cite

Communicating techno and retro: experimental activism and aesthetics. (2021). Signo Y Pensamiento, 24(47), 41-53. https://revistas.javeriana.edu.co/index.php/signoypensamiento/article/view/4653 (Original work published 2005)
Almetrics
 
Dimensions
 

Google Scholar
 
Search GoogleScholar

Abstract

We can communicate everything: we have communication technologies closer and closer; but we cannot tell anything, because we have nothing to say, nor do we know how to say it. It is necessary to invent everything, to intervene again in society from communication. It is necessary to turn the media into aesthetic, social and political experience.

PDF (Spanish)

Bourdieu, P. (1996), Sobre la televisión, Barcelona, Anagrama.

Buxó, Ma. J. y De Miguel, J. M. (1999), De la. investigación audiovisual, Barcelona, Proyecto a.

Chilun, A. (2000), 'La urdimbre mitopoética de la CUItura mediática", en Analisi [en línea], núm. 24, disponible en http://http : //www.bib.uab.es [pub /analisi/ 02112175n24p121 pdf, recuperado: 22 de septiembre de 2004.

Ciudad Abierta (2004), Criterios de producción, s. 1., Taller FES- Radio La Tribu.

Edidin, M. (2005), "Cómo se pronosticaba el futuro con la Última máquina mágica", en El Tiempo, Bogotå,A8 de septiembre, p. 8.

Flores, C.Y. (2004), "La antropología visual. ¿Distancia O cercanía con el sujeto antropológico?, en I Encuentro de documentalistas y antropología visual, México, Universidad Autónoma de La Ciudad de México.

González Requena, J. (1999), El discurso televisivo. Espectáculb de la posmodernidad. Barcelona, Cátedra.

Machado, A. (2004), El ensayo audiovisual. Pensar en imágeness Bogotá, VI Encuentro del Documental.

Martin-Barbero, J. (2005), Lectura y medios de comunicación, Bogotá: Cerlalc. Conferencia en la Semana de la Lectura, 26 de septiembre.

Rincón, O. (2002), Televisión, video y subjetividad, Buenos Aires, Norma.

— y otros (2005), Televisión pública. Del consumidor al ciudadano, Buenos Aires, La Crujía.

Rodríguez, C. (2003), "Ciudadanos mediáticos y la voz del ángel-poeta", en Signo y Pensamiento, Bogotá, núm. 42, pp. 124-133.

— y El'gazi, J. (2005), The Poetics oflndigenous Radio in Colombia, Norman, Universidad de Oklahoma [inédito).

Vilches, L. (2001), La migración digital, Barcelona, Gedisa.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Omar Rincon