Inicio
Announcements
English
Español (España)
Português (Brasil)
Login
Register
Search
Advance search
Journal Home
About
About the Journal
Peer Review Process
Editorial Process
Publication ethics and malpractice statement
Privacy Statement
Contact
Submission Guidelines
Editorial Team
Archives
Calls for papers
Indexed in
Search
Twitter
Facebook
Newsletter
The University
Home
Archives
Vol. 15 (2022): Dossier Migration, a global social phenomenon with situational and contextual educational implications. Guest editor: Patricia Baquero Torres (Universidad de Ciencias Aplicadas de Hamburgo, Alemania)
Articles
Lower-class Students in Elite Chilean Universities. Anguish, Sacrifice and Renunciation
Cristóbal Villalobos, María Luisa Quaresma, Javiera Roa
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Learning to Create Interactive Digital Content to Teach Sciences
Nuria Castiñeira-Rodríguez, Uxío Pérez-Rodríguez, María Asunción Lorenzo-Rial
1-24
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Leadership of Universities: A Qualitative Analysis of the Leadership Style of Rectors of Universities
Rosalba Badillo-Vega
1-26
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Styles and Paradigms of the Evaluations made by School Teachers
Daniel Ríos-Muñoz, David Herrera-Araya, Paulina Salinas-Fritz
1-29
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Advancing Scientific Knowledge: State of the Art of Inverted Teaching
Virginia Nohemi Araguz-Lara, Luis Alan Acuña-Gamboa, Enrique Bonilla-Murillo
1-25
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
An Unequal Provision of Education and Resilient Schools
Natalia Krüger, María Marta Formichella, Carolina Hamodi-Galán
1-34
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Perceptions of the Learning and Emotions of Beginner Students During the Pandemic
Analía-Claudia Chiecher-Costa
1-26
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Acquisition of Metaphors and Idioms during Childhood: Implications for School Life
Elena Marulanda-Páez
1-27
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Novice Teachers: Strategies for Establishing a Relationship of Pedagogical Authority
María del Pilar Cox-Vial, Gisele Belén Sabat-Donoso, Guillermo Zamora-Poblete, Marisa Meza-Pardo
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Pedagogical discourses about university students: shortfalls and riches
Víctor Jesús Rendón-Cazales, María de las Mercedes de Agüero-Servín, Mario Alberto Benavides-Lara, Maura Pompa-Mansilla
1-24
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Dossier Migration, a global social phenomenon with educational implications
The Segregation of Migrant Students in Schools in Santiago, Chile
Claudia Alejandra Córdoba-Calquin, Karina Hortensia Rojas-Patuelli, Rodrigo Edgardo González-Lagos
1-31
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Citizenship, Education and International Migration: The Case of Mexico, 2007-2020
Joselito Fernández-Tapia
1-32
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Inclusion of Migrants in the Chilean School System: State of the Art
Jorge Benedicto Baeza-correa, Carlos Antonio Bustos-Reyes , María Angélica Guzmán-Droguett, Patricia Imbarack-Dagach, Javier Leonardo Mercado-Guerra
1-25
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Colombian Migration Policy, 2010-2020: Emerging Barriers and Challenges in Education
Miguel Ángel Tovar-Flórez, Luz Karime Vanegas-Niño, Paquita Sanvicén-Torné
1-21
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Black Immigrant Children: Abjection, In(ex)clusion and School Mathematics Reform
Luz Valoyes-Chavez, Melissa Andrade-Molina
1-24
XML
PDF
HTML Full Text
Socio-emotional Support for Immigrant Students as a Factor in Educational Success
Diana Valero-Errazu, Carmen Elboj-Saso, Ariadna Munté-Pascual
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Leading a School with an Intercultural Orientation: Discourses, Tensions and Paradoxes
René Valdés, Carla Fardella
1-26
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Educational Policies and Migrations. Lessons in Contexts of Advanced Neo-liberalism
Felipe Andrés Jiménez-Vargas
1-21
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Immigrant Students and the Linguistic Mediation of Children/Youngsters
Nadya El Jouhri, Sara Bagur-Pons, Sebastià Verger-Gelabert, María Rosa Rosselló-Ramón
1-25
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Inclusion and Migrations: Educational Interventions by the Civil Society
Alma Arcelia Ramírez-Iñiguez
1-24
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Educating through Arts in a Multicultural School
Ibis Marlene Álvarez-Valdivia, Mar Morón-Velasco
1-23
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
School Choice of Immigrant Families in a Commune of Santiago
Alonso Laborda-Contreras, Juan González-López, Jenny Assael Budnik, Sebastián Vargas-Pérez
1-26
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Teaching and Learning about Forced Migration in Social Sciences
Roberto García-Morís, Montserrat Oller
1-24
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Exploring the ICT's role in education in time of pandemic: experiences, analysis and case studies
The Digital Skills of Teachers and Challenges During the COVID-19 Pandemic
Franmis José Rodríguez-Jiménez, María Elena Pérez-Ochoa, Óscar Ulloa-Guerra
1-23
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Videos and Photographs to Evaluate Learning During COVID-19
María Guadalupe Pérez-Martínez, Sara Sofía Calvario-Ruiz
1-26
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Teaching in a Pandemic. In the Vortex of Social Injustice
Eddy Paz-Maldonado, Ilich Silva-Peña, Celia Nunes-Fernandes
1-25
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Dossier Inclusive Education Research
The Epistemology of Inclusive Education
Aldo Ocampo-González
1-32
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Inclusion and Symbolic Justice in the Experiences of Teaching School Children how to read Literature
Ricardo Antonio Sánchez-Lara
1-20
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Interculturality and Inclusion: A Look at Teaching Practices
Ivonne Eulalia Ponce-Naranjo
1-22
XML (Español (España))
PDF (Español (España))
HTML Full Text (Español (España))