Inicio
Announcements
English
Español (España)
Português (Brasil)
Login
Register
Search
Advance search
Journal Home
About
About the Journal
Peer Review Process
Editorial Process
Publication ethics and malpractice statement
Privacy Statement
Contact
Submission Guidelines
Editorial Team
Archives
Calls for papers
Indexed in
Search
Twitter
Facebook
Newsletter
The University
Home
Archives
Vol. 16 (2023)
Articles
Notions of figurative language in initial education. Challenges and obstacles
Elena Marulanda-Páez, Miguel Ángel Pérez-Jiménez, Félix Antonio Gómez-Hernández
1-27
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Family and Literacy: Support Program in Two Modalities
Francisca Valenzuela-Hasenohr, Pelusa Orellana-García, Malva Villalón-Bravo, Carmen De la Maza-Vergara
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Student-Teachers of Languages: Emerging Identities in Teaching Practice
Edgar Augusto Aguirre-Garzón, Diego Ubaque-Casallas, Adriana Salazar-Sierra
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Communicative Conditions for Learning: What do the Students Say?
Lorena-Pía Medina-Morales, Constanza Fernanda Alvarado-Vargas, Pablo César Ojeda-Lopeda, Fernanda María Ignacia Mansilla-Vargas, Dominga Ortíz-Barraza, Tomás Eduardo Llanos-Marchant
1-26
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Importance of the Symbolic Function in the Acquisition of Reading
Claudia Ximena González Moreno, Yulia Solovieva
1-31
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Factors which Promote the Building of a Teacher ́s Identity in the Health Sciences
Francisco Fernando Bohórquez-Góngora, Adriana Lucía Valdéz-Fernández, Andrea Guevara-Agredo
1-24
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Aspirational Academic-Family Capital: Experiences of First-Generation Chilean University Students
Carolina María Guzmán-Valenzuela, Andrea Flanagan-Bórquez , Stephen Darwin, Andrés Felipe Rojas-Murphy-Tagle, Almendra Aguilera-Muñoz
1-27
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Semantics and Logic of Self-Regulated Learning. Contributions to a Conceptual Cartography of the Construct
Marcos Antonio Requena-Arellano
1-20
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Use of ICT ́s for the Teaching of University Teachers
Adriana Salcedo-Frisancho, Oscar Andrés Pain-Lecaros
1-21
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Exploring the ICT's role in education in time of pandemic: experiences, analysis and case studies
The Missing Wall. Ruptures and Displacements of the Classroom during the Pandemi
Úrsula Bravo, Inés Dussel
1-29
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Perceptions of Virtual Teaching at Colombian Universities During the Pandemic
Luis Carlos Cárdenas-Ortiz, Isaac Clemente Nieto-Mendoza, Dolores Clementina Nieto-Ortiz
1-19
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Preferences of Micro-learning among University Students in Mexico
Fabiola Sala-Díaz, Edgar Oswaldo González-Bello
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Project Based Learning: Communication in Teaching Mediated by ICT
Néstor David Polo-Rojas, Rennier Ligaretto-Feo, Nathaly Quiróz-Cárdenas
1-30
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Education, Technologies and Agencies in the Times of Forced Virtual Education
María Beatriz Taboada
1-23
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Academic Performance of Wayuu Students in the Period of COVID 19
Freddy Marín-González, Yessica Romero-Caballero, Alexa Angélica Senior-Naveda
1-29
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Technological Mediation of the Learning in Secondary Education During the Pandemic
Luis Armería-Zavala, Daniela Arias-Torres, Francisco Gómez-Valadés
1-23
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Universities Confronting COVID-19: their ICT Skills
Ana María De Guadalupe Arras-Vota, José Luis Bordas-Beltrán, Damián Aaron Porras-Flores
1-22
PDF (Español (España))
HTML Full Text (Español (España))
XML (Español (España))
ICT Skills in Communication Teachers at the Time of COVID-19
Margarita Quintero-León, Zulma Zoraida Ortiz Záccaro, Daivy Dalila Díaz-Santana, Gladys Adriana Espinel Rubio, Giovanni Bohórquez-Pereira, Adolfo Baltar-Moreno
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Impact of the COVID-19 Pandemic on the Management of Rural Schools in Chile
Jorge Alberto Alarcón-Leiva, Catalina Sofía Gotelli-Alvial, Guillermo Patricio Ortiz-Morán
1-22
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Mathematical Identity and Transition in Higher Education in Virtual Contexts
Cristian Giovanni Reyes-Reyes, Luz Edith Valoyes-Chávez, Nicole Fuenzalida-Diaz, Leopoldo Andrés Cárdenas-Aliste
1-25
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Pandemic, ITC and Fairness in Secondary Technical Education
María Marta Formichella
1-23
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Dossier Inclusive Education Research
The Home Library, a Program for Inclusive Education
Natalia Duque-Cardona, Natalia Andrea Espejo-Pérez
1-26
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Investigating Inclusive Education in the Current World: Tensions, Gray Areas and Contingencies
Aldo Ocampo-González, Genoveva Ponce-Naranjo
1-13
HTML Full Text (Español (España))
PDF (Español (España))
XML (Español (España))